2020. júl 15.

Szülinapi bejegyzés

írta: Cristal Camille
Szülinapi bejegyzés

Mint már a címből is sejteni lehet, ez egy szülinapi bejegyzés lesz. A témája pedig (nem, nem fogok eltérni az ásványoktól) a kristályok fényképezése lesz, bemutatom a saját képeimet és néhány érdekességet az adott ásványról, a cikk végén pedig néhány általam fontosnak tartott tippet is megosztok Veled. Rólam azt kell tudni a fényképezés terén, hogy még nem vagyok profi, de már a kezdők ösvényéről is letértem.

Szerintem az ásványokat, kristályokat és egyéb köveket a természetben érdemes fényképezni, mert ott mutatnak a legszebben. Ez alól kivétel lehet egy börze, mivel ott is gyönyörű képeket lehet készíteni, de hát, mint tudjuk a természetes fény csodákra képes. Sajnos, ennek ellenére egyelőre nem tudtam, csak börzéken fényképezni..

labradorit.jpg

Itt egy hatalmas labradoritot fénképeztem, melyen ezt a különös és szép fényjátékot labradorizációnak nevezzük, ez egy irrizáló optikai effektus.

4.jpg

Ez a kristály egy kvarcféleség. Maga a kvarc szó a német quarczból származik, amely szláv eredetű. Egyéb leírások szerint a szó eredetét a querkluftertz szász szóhoz kapcsolják, melynek jelentése "keresztes érc".

prit_1.jpg

A prititet régen detektoros rádiókban használták "detektorkristályként". A népszerű "bolondok aranya" elnevezésben is van igazság, mivel általában tartalmaz kis mennyiségű aranyat (de olyan kevés, hogy kimutathatatlan) de 1997-től az arany kémiai jelenlétét még nem tudták bizonyítani.

heygikristaly_1.jpg

Ezt a drágakövet az ó és középkorban is sokkal többre becsülték, mint manapság. Gyakran használták a gyémánt helyettesítésére, mivel megfizethetőbb volt, csillogó kicsi szépen csiszolt kristályait "nyugati gyémántoknak" nevezték.

 

Tippek:

 ♦ Ne csak egy szemszögből fényképezz! 

 ♦ Minden kristályban van valami különleges. Próbáld megragadni azt! (Például a labradoritnál a gyönyörű fényjáték, a piritnél a sok kis "kocka", a hegyikristálynál a természetes környezetben kikristálysodott csúcsok.)

 ♦ Válassz különleges és olyan kristályokat, amik tetszenek.

 ♦ Kísérletezz "díszletekkel"! Ez lehet akár egy kis toboz, csillámpor, színes levelek, növények, bármi, ami szerinted  illik az ásványhoz.

 ♦ Keress helyszíneket! Drágaköveket fotózhatsz patak, tó vagy vízesés mellett, az erdőben a mohás köveken, a virágzó réten.

 ♦ Csinálj több képet, biztos lesz olyan, ami tesztik és így ha egy nem lesz éles, ott lesz a többi kép.

 ♦ Használj könyveket! Ez elsőre furának tűnhet, de egy nyitott könyv lapjaira fektetett kristály elegáns hatást tud nyújtani. Én is kipróbáltam egy kagylóberakásos nyaklánccal és nagyon elégedett voltam vele. Gyakorlatilag bárhogyan variálsz a hatás úgysem marad el. Csepp alakúra hajtott könyvlapokkal is kísérleteztem, (sőt, ha két csepp formát egymás mellé teszel, szívet is formázhatsz)! Mellékelek róluk néhány képet.

larimar.jpg

larimar_csepp.jpg
kagylo_nyaki.jpg

 

 

Képek forrása: Saját képek 

Szólj hozzá